Türkiye’de AKP’nin 2002’de tek başına hükümet kurmasıyla siyasalİslâmın iktidar olma mücadelesinde hedefe varılmış oldu. Fakat İslâmîkimlik, iktidara gelmeden çok önce sınıfsal bir nitelik kazanmıştı. Budönüşümde, 1990 yılında İstanbul’da, İslâmî hareketle güçlü bağlarıolan bir ekonomik seçkinler topluluğu tarafından kurulan MÜSİAD’ınetkisi belirleyiciydi. MÜSİAD’ın Türkiye siyaseti üzerindeki gücünü,kurucu başkanlarından Erol Yarar şöyle açıklıyor: “TÜSİAD geçmiş,MÜSİAD gelecek demek.” Bu kitaba konu olan sosyal tarih, bir çıkargrubunun gücünün, üyelerinin inancında, azminde ve iradesinde gizliolduğu tezini doğruluyor.