“Çeşitli türleriyle coğrafi, sosyokültürel ve psikolojik sınırları aşabilen müziğin, uluslararası siyasette küresel ve yerel aktörlerin güç mücadelesi ve kimlik arayışındaki yerini inceleyen bu eser, Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi alanlarında Türkçe literatürün önemli bir açığını kapatmıştır. Kültürel diplomasiden popülizme, jeopolitikten terörizme, ekonomi politikten kültür politikalarına, çok çeşitli alanlarda yetkin araştırmacıları bir araya getirerek müziğin hem düzen bozucu hem de iktidarı pekiştiren etkilerine detaylı ve kapsamlı bir şekilde odaklanmaktadır. Çeşitli coğrafyalardan ve tarihsel dönemlerden zengin örneklerle müziğin savaşları, çatışmaları, devrim ve halk ayaklanmalarını hem körükleyebildiğine hem de yatıştırıp dönüştürebildiğine dikkat çekmektedir. Özetle, Yukaruç ve Gürseler’in derlediği “Uluslararası İlişkileri Dinlemek: Müzik ve Uluslararası İlişkiler” okurlara müziğin uluslararası siyasetteki yerine ilişkin hem uzamsal hem de zamansal boyutlarda ufuk açıcı yolculuklar vadetmektedir”. Prof. Dr. Didem BUHARİ “Elinizdeki kitap protesto hareketlerinden yumuşak güç kavramına kadar geniş bir yelpazede siyaset ve müzik arasındaki ilişkiye mercek tutuyor. Bir yandan müziğin siyasetini anlamaya çalışırken öte yandan siyaseti müzikle okuyor. Kitap müzik ve siyaset arasındaki karşılıklı ilişkiyi sosyal bilimlerin hemen bütün alt disiplinlerinin temel kavram setleri ve kuramlarına başvurarak açıklıyor. Müzik festivalleri siyaseti nasıl kurgular? Müziğin bir jeopolitikası var mıdır? Müzik ve kimlik arasındaki ilişki nedir? Bu ve benzeri pek çok soruya yanıt arayan bu zengin içerikli kitap sadece müzik ve siyaset arasındaki ilişki ile akademik olarak ilgilenenler için değil aynı zamanda çok geniş bir okuyucu kitlesi için de son derece keyifli ve ilgi çekici bir okuma olacaktır”.Prof. Dr. Evren BALTA AdagioSenfonik Milliyetçilikten Operatif Milliyetçiliğe: Beethoven’ın İzindeki Wagner, Debussy ve Dünya Savaşları Mehmet Evren Eken ve Eylem Özkaya Lassalle • Çiftliği Sev. Ardında Çöpünü Bırakma”: Glastonbury Müzik Festivali ve Sınır Ötesi Sevgi Politikaları Cemile Akça Ataç • Çatışmaların Dönüşümünde Müzik: İşlevler, Uygulamalar ve Sınırlılıklar Betül Özyılmaz KirazModeratoGüney Afrika Cumhuriyeti: Ötekinin Ötekisi Ve Kimlik İnşaasında Heavy Metal Ceren Gürseler • İyi Akşamlar Avrupa, Jeopolitika Başlasın! Poyraz Çini ve Umut Yukaruç • Eurovision Şarkı Yarışması: Vitrinin Ötesinde Kimlik ve Siyasal Didem İşçi Kuru ve Batuhan Parmaksız • Bir Kimlik Olarak Türkçe Sözlü Müziğin Ekonomi-Politik Evrimi: İçerisi/Dışarısı Hakan Övünç Ongur ve Ece Zeynep GerçekAllegroMüziğin Popülist Partiler Tarafından Araçsallaştırılması: Donald Trump'ın Seçim Mitinglerinde Popüler Şarkıları İzinsiz Kullanması Emre Metin Bilginer • Müzikaller; Bir “Yumuşak Güç” Aracı Osman Ergül • Yakın Ülkeler, Uzak Komşular: Kültürel Diyalog ve Müzik Senem B. Çevik • Türk Rock Müziğinde Savaş Karşıtlığı: “Silahını Al, Huzurumu Ver Mr. Brown” Mehmet Atilla Güler ve Yavuz YıldırımPrestoKüresel İktidar Aygıtlarına Karşı Sosyalist Öfke: Rage Against The Machine’in Siyasal Söylemi Ömer Atagenç • Müziğin Politikleşmesinde Terörizm ve Yeni Karşı Hareketler Hakan Kıyıcı • Müziği Etkileyen Kültür Politikalarının Tarihsel Arka Planı: AB ve Türkiye Örnekleri Tunca Arıcan • Kültürel Diplomasi, Müzik ve Medya İlişkisi: Kore Kültür Merkezi Örneği Alptekin Keskin