İmparatorluktan Cumhuriyet’e geçiş yıllarında yaşayan bir kadınla birlikte bir dönemi, bir yaşamı, birçok zorluğuyla birlikte toplumdaki kadın sorunlarını görmek. Bir kadının yaşadıklarını yazdıklarından okumak, bir toplumun savaşlarla geçen o en zor yıllarını hikâyelerde bulmak, kısacık tanışıklıklarla irkilmek, üzülmek… Yine kadınlar üzerinden acıyı, yokluğu, çaresizliği, namusu, analığı, vatan ve bayrak sevgisini okumak, kimsesizliğin içinden çıkan yeni bireyi ve yeni toplumu bulmak… Yalnızlığın, çaresizliğin, evinin içinde kadere boyun eğip ölümü bekleyen, hastalıklı kadınlardan; ağası, atası, çocuğu çoluğu öldürülen, aç kalan, açıkta kalan, ırzına namusuna el uzatılan, yanan yakılan yok edilen evlerinde yeninden yeşeren, yeşerten, üreten, var eden, savaşan, yılmayan güçlü Türk kadınlarının hikâyesine. Millî edebiyatımızın ünlü kadın yazarlarından Halide Edip Adıvar’ın romantik bir anlayıştan realist bir çizgiye evrilen hikâyeleri ve hikâyeciliği vasıtası ile hayatı herkes için meşhur bir hikâye olan yazarı, kendi yazdığı hikâyelerden okumak… Türk Edebiyatının Kardeleni Halide Edip Adıvar’ın Hikâyeciliği adlı bu çalışmada, hayatın zorluklarına karşı pes etmeyen ruhu ile yaşadığı 1882-1964 yılları arasına pek çok roman, dört hikâye kitabı, iki tiyatro eseri, pek çok yazı, anı, inceleme, çeviri sığdıran; bu yönü ile Meşrutiyet ile Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatının önemli isimlerinden biri olan Halide Edip Adıvar’ın Harap Mabetler, Dağa Çıkan Kurt, İzmir’den Bursa’ya ve Kubbede Kalan Hoş Sada adlı hikâye kitaplarında yer alan hikâyeleri yapı, tema, dil ve üslûp bakımından değerlendirilmeye çalışıldı. Şu ana kadar bir bütün olarak üzerinde herhangi bir çalışma yapılmamış olan hikâye kitapları incelendi.