BİRİNCİ BÖLÜM DEVLET – UHREVİYAT İLİŞKİSİ VE HRİSTİYANLIKTA TOPLUM YÖNETİMİ 1.1. DEVLET İKTİDARININ KÖKENLERİNDE UHREVİYAT 1.2. HRİSTİYANLIĞIN DEVLET TASAVVURUNA GENEL BAKIŞ 1.3. KAMUSAL HRİSTİYANLIĞIN TANIMLANMASINDA FELSEFİ TEMELLER: KİLİSENİN “KURUCU BABALARI” 1.4. ROMA İMPARATORLUĞU’NUN HRİSTİYANLAŞMASI VE SONRASI İKİNCİ BÖLÜM HRİSTİYANLIĞIN MERKEZİLEŞMESİ 2.1. ORTA ÇAĞ’IN “HRİSTİYAN EKÜMENİ” OLARAK PAPALIK DEVLETİ 2.2. BİR YÖNETSEL ÖRGÜT OLARAK KATOLİK KİLİSESİ 2.3. “REGNUM EUROPAE”: CHARLEMAGNE VE KUTSAL ROMA İMPARATORLUĞU 2.4. ORTA ÇAĞ YÖNETİM – HRİSTİYANLIK İLİŞKİSİNDE BAZI ANAHTAR KAVRAMLAR 2.5. KİLİSE YÖNETSEL ALANININ TANIMI VE SINIFLANDIRILMASI: “PREFECTURE”, “PROVINCE”, “DIOCESE”, “PARISH” VE “MANASTIR” 2.6. AVRUPA YEREL DOKUSUNUN YÖNETSEL ELİTİ: KİLİSE, SOYLULUK VE SEKÜLER RUHBAN 2.7. ORTA ÇAĞ’IN SONUNA DOĞRU AVRUPA’DA DEVLET VE YÖNETİM ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ERKEN MODERN DÖNEMDE AVRUPA’NIN YÖNETİMİ VE HRİSTİYANLIK 3.1. ERKEN MODERN DÖNEMİN DEVLET TASAVVURU, DÖNEMİN TEMEL ÖNCELEYİCİLERİ İLE BELİRGİN KARAKTERİSTİKLERİ: EGEMEN METAFİZİK 3.2. PROTESTANLIKTA KİLİSE – DEVLET AYRIMININ TEMELLER 3.3. ERKEN MODERN DÖNEM MUTLAKİYETÇİLİĞİNİN (ABSOLUTISM) KİLİSE İKTİDARINA YANSIMALARI 3.4. BİR ERKEN MODERN DÖNEM YÖNETİM AYGITI OLARAK AVRUPA DEVLET KİLİSELERİ 3.5. YÖNETSEL ETKİNLİK – HRİSTİYAN MEZHEPLERİ 3.6. MODERN DÖNEMDE BÜROKRATİKLEŞME VE KAMU HİZMETLERİNİN DÖNÜŞÜMÜNDE HRİSTİYANLIK İZLERİ