Sanat Dünyamız dergisi Mart Nisan sayısında kapağına Orhan Pamuk’un Dresden’de izleyiciyle buluşan ve buradan Münih’e, sonra da Prag’a seyahat edecek olan “Eşyaların Tesellisi” sergisinden “Rilke’nin Melekleri” eserini taşıyor. Dergide bu vesileyle Orhan Pamuk’un Dresden sergisi kataloğunda yayımlanan yazılarından bir seçki yer alıyor. Abdülmecid Efendi Köşkü’nde devam eden “Mâzîden Âtîye Zarâfet, Osmanlı İmparatorluğu’nun Son Döneminden Cumhuriyet’in İlk Yıllarına Kadın Kıyâfetleri” sergisine dair Amira Akbıyıkoğlu’nun Sadberk Hanım Müzesi müdürü Hülya Bilgi ile yaptığı kapsamlı söyleşi de dergide. Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi’nin monografik sergilerinin devamı olan “Unutulmuş Bir Cumhuriyet Kadını: Bütün Yönleriyle Melek Celâl” sergisi vesilesiyle Ayşe Pelin Şahin Tekinalp dergideki yazısında sanatçının yaşamını ve yapıtlarını odağına alıyor. Zeynep Ayanoğlu, Handan Börüteçene’nin “Üç İç Denizin Ülkesi” sergisini Sappho’nun Kayıp Sözleri, Kır/Gör, Yeryüzünün Belleği ve Çok Sıkıldım işleri üzerinden okuyor. Gözde Cöbek Depo’da açılan Alaca Heyheyler’in “Kadınlar Atlası” sergisinden yola çıkarak kişisel bir anlatı sunuyor. Sevil Enginsoy Ekinci ve Yağmur Yıldırım, Meşher’deki “Göz Alabildiğine İstanbul: Beş Asırdan Manzaralar” ve Pera Müzesi’ndeki “Tam Yerinden: İstanbul’a Panoramik Bakışın Tarihi” başlıklı sergileri İstanbul’u görme, görselleştirme ve göstermenin tarihselliği üzerinden inceliyor. Abdullah Ezik, Selen Ansen’in küratörlüğünde Arter’de süren “Farz Et Ki Sen Yoksun”u özgürlük ve yoksunluk kavramları ekseninden ele alıyor. Furkan Öztekin, Taner Ceylan küratörlüğünde Karaköy’de gerçekleşen “Enteriyör” sergisi ve temas ettiği mekânsallık kavramı üzerine bir denemesiyle dergide. Sanat Dünyamız Söyleşileri’nin bu sayıdaki konukları Bursa’da Meteor Balat Kültürevi’nde açılan “Sıradaki Şarkı” sergisiyle Nermin Er ve Hara’da açılan “Bir Yer Var” sergisinin sanatçıları. Süreyyya Evren “Anlam Çerçevesi” serisinde sanat eleştirisinin rolünü tartışıyor. Görsel Notlar’da derginin konuğu Alp İşmen, Ajanda’da ise İhsan Oturmak. Dergide sanatçı Gülçin Aksoy, ani kaybının ardından, 2023’te “Şefkat Nişanı” adıyla açılan son kişisel sergisinin küratörü Nergis Abıyeva’nın sanatını ve dostluklarını kaleme aldığı yazısıyla anılıyor.