Sanat Dünyamız’da David Hockney’den Venedik Bienali’ne Sanat Dünyamız dergisi okuyucularıyla güncel sanat alanındaki son gelişmelere dair eleştiriler, denemeler ve söyleşilerle dolu 188. sayısını buluşturuyor. Mayıs Haziran sayısının ajandası bu sayı 28 Mayıs’a dek Evin Sanat Galerisi’nde “Muğlak” adlı sergisi devam eden ressam Temür Köran’a emanet. Derginin kapağında Sabancı Müzesi’nde açılacak sergisi “Baharın Gelişi, Normandiya, 2020” ile çağımızın en önemli ressamlarından David Hockney bulunuyor. Kültigin Kağan Akbulut dergideki yazısında Hockney’nin resimlerinin günümüzde nereye denk düştüğünü inceliyor. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’nin açtığı “Osman Hamdi Bey Sergisi”ne dair ise Prof. Dr. Zeynep İnankur’la yapılmış bir söyleşi meraklılarını bekliyor. Bu yıl üç yıllık bir aradan sonra düzenlenen Venedik Bienali 59. Uluslararası Sanat Sergisi kapsamında açılan Türkiye Pavyonu ve ana sergiye dair bir eleştiri de dergide. Arter’in siparişi üzerine ürettiği eseri “Io’nun Yeni Sesi” ile İstanbul’a dair akustik görüntüler yaratan Bill Fontana’nın sanatını Sair Sinan Kestelli inceliyor. Bruno Vandermeulen ve Danny Veys'in Anamed’de açılan “Geçmiş ve Şimdinin Buluşması: Fotoğrafik Bir Keşif” adlı sergisini ise Erman Ata Uncu değerlendiriyor. Süreyyya Evren Sarmal Senaryolar yazı serisinin sonuncu yazısını kaleme alıyor. Elif Kamışlı ise Kiki Smith’ten Deniz Aktaş’a, Nikita Kadan’a uzanan bir denemeyle dergide yer buluyor. Misal Adnan Yıldız ise küratöryel pratiklere odaklanacağı Yaşayan Belgeler adlı serisinin ilk yazısıyla dergide. Ezgi Yakın, Nursaç Sargon’la küratörlüğünü üstlendiği Monitor’un İzmir’de düzenlenen “Umutsuzluğun Antaios’u” isimli yeni sergisi hakkında bir söyleşisini sunuyor. İlker Hepkaner ise ödüllü belgesel Zeki Müren Hattı üzerinden bugün “sanat güneşimiz”in neler ifade ettiğini araştırıyor. Dergide Burak Delier’e dair Ezgi Bakçay’ın bir sanatçı incelemesi, Huo Rf’nin Spot Işığı üzerine Banu Karaca’nın bir yazısı ve Ece Balcıoğlu’nun “Hayal Fanusu: Dr. Şükrü Bozluolçay Koleksiyonu” sergisi üzerine değerlendirmesi yer alıyor. Ezgi Hamzaçebi ise “Gerçekte Olmayan Şeylerin ZihinselTahayyülleri” sergisindeki eserlerin edebiyattaki yansımalarına değiniyor.