“Şarkılar besteledim, söyledim, vina sazı çaldım. Bu müziği yaparak gezegenlerin müziğine dokunduğum bir sahneye ulaştım. Daha sonra her bir rûh benim için bir notaya ve bütün yaşamım müziğe dönüştü... Müziği bıraktım; çünkü ondan edinmem gereken her şeyi edinmiş bulunmaktayım. Bir kimsenin Tanrı’ya hizmet edebilmesi için en sevdiği şeyi kurbân etmesi zorunludur; ben müziğimi kurbân ettim, en sevdiğimi... Şarkılarımdan daha çok sözlerimi dinlemenin çekiciliğine kapılmış insânlara bu esinle konuştum.” Mûsıkî iki ses arasındaki mânevî münâsebettir. Kutbünnâyî Niyâzi Sayın Müzik kutsalla diyaloğumun dilidir. - Ross Daly Müziğin yarısı yok olmaktır: Var + Yok = Kâinat; Ses + Sessizlik = Müzik. Erkân Oğur Müzik sevinç doğuran “doğru acıdır”; Tanrı’ya yol olan acıdır. -Vefâ Önal, “Varlık Kokusu” “Truth” Açıktır hakîkâtin yüzü Parlaktır hakîkâtin gözü Hiç kapanmaz hakîkâtin dudakları Öne eğilmez hakîkâtin başı Kabarıktır hakîkâtin göğsü Dosdoğrudur hakîkâtin bakışı Ne korkusu olur hakîkâtin ne kuşkusu Beklemeye hakîkâtin vardır sabrı Dokunur hakîkâtin sözleri Derindir hakîkâtin sesi… Söz: Hazrat Inayat Khan Müzik: Johnny Cash “Babam Muhammed Ali artık dindâr olmaktan çok spiritüel bir insana dönüştü, günde beş kez ibâdet etmeyi bıraktı; ‘dünyâdaki en güzel kitaplar’ olduğunu söylediği, Hazrat Inayat Khan’ın sûfî öğretisini anlatan bütün yapıtlarını baştan sona tekrar tekrar okuyup duruyor.” Hana Yasmeen Ali, 2004 târihli söyleşiden *** Hazrat Inayat Khan (1882–1927) Doğu’nun bütün gizemci geleneklerini derin müzik bilgisi ve duyuşuyla harmanlayarak insan ve Varlık’ın hakîkâtine ulaşmış; Hindistan’tan Batı’ya gelerek bunu dinleyici ve öğrencilerine müziği ve sözleriyle aktarmış ilk gizemci, müzisyen ve ozandır. Müziğin tanrısal doğasının arı duru sözlerle anlatıldığı bu özgün yapıt yayınlandığı günden beri hem bilgelik arayışındakilerin hem de her türden müzikseverin en çok başvurduğu kitap olmuştur.