Yirminci yüzyılın başlarında ortaya çıkan Dışavurumculuk akımı, biçimsel bir bütünlükten yoksun olsa da İzlenimciliğin reddedilmesi ve dış görünüşün ardındaki içsel, özsel gerçekliğin ortaya çıkarılması hususunda birleşiyordu. Güney Afrikalı sanat tarihçisi Shulamith Behr bu kitapta, Birinci Dünya Savaşı yıllarında, bilhassa Alman metropol kültürüne nüfuz eden Dışavurumculuk akımının hem tarihsel hem de sanat tarihsel bir analizini sunuyor. Dresden’deki Die Brücke, Münih’teki Der Blaue Reiter ve Berlin’deki Die Pathetiker gibi sanatçı topluluklarını inceleyip savaşın ve Kasım Devrimi’nin akım üzerindeki etkisini ortaya koyuyor. Hitler döneminde “yoz” olarak sınıflandırılsa da hem kendi dönemine hem de sonraki dönemlere etki eden bu önemli sanat akımını baştan sona irdeliyor. Bu seri, son iki yüzyıla damgasını vurmuş sanat akımlarını okuyucuyla buluşturuyor. Modern sanatın, hem farklı dönemleriyle hem de bir bütün olarak tüm gelişim çizgisi üzerinde görülebileceği aydınlatıcı bir bakış açısı sunuyor. Serinin Diğer Kitapları Arte Povera - Ard-İzlenimcilik – Gerçeküstücülük – Fütürizm - Pop Art - Kavramsal Sanat – Kübizm – Minimalizm – Modernizm - Gerçekçilik – Postmodernizm - Soyut Sanat - Soyut-Dışavurumculuk